مشاور امنیت ملی عراق:

اروپا ۱۰ هزار تروریست خود را تحویل بگیرد

اروپا ۱۰ هزار تروریست خود را تحویل بگیرد

مشاور امنیت ملی عراق از کشورهای اروپایی خواست تا بیش از ۱۰ هزار نفر از شهروندان تروریست خود را که در زندان حسکه به سر می برند، به کشورهایشان بازگردانند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسله، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق امروز چهارشنبه از کشورهای اروپایی خواست تا بیش از ۱۰ هزار نفر از شهروندان تروریست خود را که در زندان حسکه و تحت کنترل قسد به سر می‌برند، به کشورهایشان بازگردانند.

الاعرجی که در اولین کنفرانس ملی مبارزه با تروریسم و خشونت در شهر کربلا سخنرانی می‌کرد، حضور تروریست‌های اروپایی در زندان حسکه را تهدیدی جدی علیه عراق دانست.

وی افزود که دولت عراق از طریق دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و نیز ادامه عملیات تعقیب عناصر باقی مانده داعش در عراق، در حال مبارزه با تروریسم است و از سویی ۴۵۰ خانواده عراقی شامل ۳۰ هزار نفر را از اردوگاه مرزی الهول پذیرش کرده است.

مشاور امنیت ملی عراق خاطرنشان کرد که بغداد همچنان از سفیران کشورهای اروپایی می‌خواهد تا با عمل به وظیفه اخلاقی و قانونی، شهروندان خود را که در زندان های نیروهای دموکراتیک سوریه به سر می برند، تحویل گرفته و در کشورهای خود آنان را محاکمه کنند.

کد خبر 5432158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha